Monday, February 15, 2016

Hard work pays off!

Hello! 

This week went well, we had a good hard working week and we got a couple of our investigators to come to church yesterday! One even has a baptismal date! So that’s great! We are getting better at contacting and finding new people. Even though we are doing better, we could always do better then what we are doing now.

I [have lost a lot of weight], and I’m gonna keep losing. I know what I’m doing so don’t worry about it, I know what to do. and I’m not sure what I’ve lost so far but like I said, I’m gonna lose more.

I hope grandma gets better! I will write to and pray for her!

Tell Allie I’m praying for her and I hope she gets better! And tell Sean happy birthday for me too!

Transfers are next week. Something we also learned is that the next transfer is going to be 8 weeks long, not 6. Because of the change in the MTC and all that so I’m gonna have a long transfer!

Our investigators are doing well and some are progressing! This week I’d love if you guys could pray for these names:

·         Denise, she has a baptismal date!
·         Juan Carlos Rivas;
·         Brisa Piscoya and her mom;
·         Familia Barrios;
·         Liz.

Thank you so much for your prayers and your support! I really do feel the support and the help from the prayers.

We don’t really get different or healthier food in the area but I’ve been trying to use my money and buy better food. So I’m eating more vegetables and fruits here, and when we have them when we eat with members I try to eat that more.

Something I learned this week is that hard work pays off. Like I said before, this area Don Torcuato hasn’t had a baptism in over a year. Elder Tito and I have been working so hard every week. At moments it was seriously like "why do we not have anything? We are doing everything we can, contacting everyone, being obedient, etc.", but we’ve learned that we could always do more, and while we try to do more and more we have to keep doing what we are already doing. Because when you keep working, when you are diligent, you will be blessed and you will see miracles in your life. And that’s what we’ve seen here in the area. As we’ve been trying to work more and more with members and doing different things, we have seen miracles every day. And one miracle that everyone can see is our investigator with a baptismal date, Denise.

I am so glad to be here. I’m so glad that I am having the opportunity to be the instrument in the Lord’s hands to bring others unto Christ. This is such an important experience and I can see myself growing every day. The investigators we have now are great possibilities but we want more. We want to help as many people as we can!

I want to thank everyone for all the prayers and for reading this every week. Sorry I’m not the best writer and I’m not the best at explaining things, but I want everyone to know that I know god and Jesus live and that they are watching over us every day. They are helping us grow into the best people we can be. And I know that if we work hard, and follow the promptings from the Spirit, we will be blessed. We will be guided through life to reach the potential that God knows we have.

Before I end, I want to invite everyone to do something I’ve been thinking about this week. The question is, why do you do what you do? Why do you get up every morning? Why do you work to better yourself every day?

We all have goals for our lives, and something I’ve felt this week is what’s stopping us from doing what we want to do? And the answer I got was us, ourselves. We are the only ones standing in the way from accomplishing our dreams and our goals. When it comes to our individual lives, there is no reason to have a plan B, because having a plan B distracts us from plan A. The importance of this is that we have to do everything we can, work as hard as we can for that plan A. God has promised that, if we do our best to follow Him and keep His commandments, we will be blessed. So with the help from the Lord, doing everything right and to the best of our abilities, we will be blessed with reaching our goals. So my invitation is for everyone to think about their goals, and think about why you do what you do. And write it down. Write it down so you can remind yourself of your goals!

I want to thank everyone for everything! I hope everyone can have a great week!

Love,
Elder Ayres

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gifPics 1 to 8 - We had an activity in the church last Friday and I forgot my camera! So these pictures are from my companion’s camera!










Pics 9 and 10 - This is a picture of our district! And the other is a picture of their desserts the zone bought for everyone!





[Pictures sent to me, Christina, by the wonderful Don Torcuato members during this week.]















Tradução Português:

Olá!

Esta semana correu tudo bem, tivemos uma boa semana de trabalho duro e alguns de nossos investigadores vieram à igreja ontem! Uma tem até a data de batismo marcada! Então, isso é ótimo!

Estamos melhorando em fazer contatos e encontrar novas pessoas. Mesmo que estamos a melhorar, podemos sempre fazer melhor, então é isso o que estamos fazendo agora.

Eu [perdi muito peso], e eu vou continuar perdendo. Eu sei o que estou fazendo, então não se preocupe com isso, eu sei o que fazer. e eu não tenho certeza de quanto eu perdi até agora, mas como eu disse, eu vou perder mais.

Espero que a vovó melhore logo! Vou escrever e orar por ela!

Diga a Allie que estou orando por ela também e espero que ela fique melhor! E diga ao Sean feliz aniversário para mim também!

As transferências são na próxima semana. Algo que também aprendi é que a próxima transferência vai ser de 8 semanas de duração, não 6. Por causa da mudança no CTM e tudo, então eu vou ter uma longa transferência!

Nossos investigadores estão indo bem e alguns estão progredindo! Esta semana eu adoraria se vocês pudessem orar por esses nomes:

• Denise, ela tem uma data batismal!
• Juan Carlos Rivas;
• Brisa Piscoya e sua mãe;
• Família Barrios;
• Liz.

Muito obrigado por suas orações e seu apoio! Eu realmente sinto o apoio e a ajuda das orações.

Nós realmente não obtemos comida diferente ou mais saudável nessa área, mas eu tenho tentado usar meu dinheiro para comprar comida melhor. Então, eu estou comendo mais vegetais e frutas aqui, e quando nós os temos quando comemos com os membros, tento comer mais isso também.

Algo que eu aprendi esta semana é que o trabalho duro compensa. Como eu disse antes, esta área Don Torcuato não tem um batismo em mais de um ano. Elder Tito e eu temos trabalhado tão duro a cada semana. Em alguns momentos pensamos seriamente como "por que não temos nada? Estamos fazendo tudo que podemos, entramos em contato com todos, somos obedientes, etc.", mas aprendemos que podemos sempre fazer mais, e enquanto tentamos fazer mais e mais nós temos que continuar fazendo o que já estamos fazendo. Quando você é diligente, você será abençoado, porque quando você continuar trabalhando, você verá milagres em sua vida. E isso é o que temos visto aqui na área. Como temos trabalhado mais a cada dia com os membros e fazendo coisas diferentes, temos visto milagres todos os dias. E um milagre que todos podem ver é o nossa investigadora com uma data batismal, Denise.

Estou tão feliz por estar aqui. Estou tão feliz que eu estou tendo a oportunidade de ser o instrumento nas mãos do Senhor para trazer outros a Cristo. Esta é uma experiência importante e eu posso me ver crescendo a cada dia. Os investigadores que temos agora são grandes possibilidades, mas queremos mais. Queremos ajudar o máximo de pessoas que pudermos!

Quero agradecer a todos por todas as orações e por ler isto a cada semana. Desculpe que não sou o melhor escritor e eu não sou o melhor em explicar as coisas, mas eu quero que todos saibam que eu sei que Deus e Jesus vivem e que Eles estão olhando por nós todos os dias. Eles estão nos ajudando a crescer e nos tornarmos as melhores pessoas que podemos ser. E eu sei que se trabalharmos duro, e seguirmos os sussurros do Espírito, seremos abençoados. Seremos guiados ao longo da vida para alcançar o potencial que Deus sabe que nós temos.

Antes de terminar, gostaria de convidar a todos para fazer algo que eu estive pensando sobre durante esta semana. A questão é, por que você faz o que você faz? Por que você se levanta todas as manhãs? Por que você trabalha para melhorar a si mesmo todos os dias?

Todos nós temos metas para nossa vida. E algo que eu senti esta semana é, O que está nos impedindo de fazer o que queremos fazer? E a resposta que obtive foi: nós mesmos. Nós somos os únicos que estão no nosso caminho impedindo de realizar nossos sonhos e objetivos. Quando se trata de nossas vidas individuais, não há nenhuma razão para ter um plano B, porque ter um plano B nos distrai do plano A. A importância disso é que temos de fazer tudo o que podemos, trabalhar tão duro quanto possível para que o plano A aconteça.

Deus prometeu que, se fizermos o nosso melhor para segui-Lo e guardar Seus mandamentos, seremos abençoados. Assim, com a ajuda do Senhor, fazendo tudo certo e com o melhor de nossas habilidades, seremos abençoados e alcançaremos nossos objetivos. Então, meu convite a todos é que pensem sobre seus objetivos, e pensem sobre por que você faz o que faz. E escreva-os. Anote em um papel para que possa lembrar-se de seus objetivos!

Quero agradecer a todos por tudo! Espero que todos possam ter uma ótima semana!

Com amor,
Elder Ayres

Fotos 1 a 8 - Tivemos uma atividade na igreja nesta última sexta-feira e eu esqueci minha câmera! Então, essas imagens são da câmera do meu companheiro!

Fotos 9 e 10 - Este é um retrato do nosso distrito! E o outro é um retrato das sobremesas que o pessoal da liderança comprou para todos!

[Estas outras são fotos enviadas a mim, Christina, pelos membros maravilhosos de Don Torcuato durante esta semana.]


No comments:

Post a Comment