Tuesday, May 31, 2016

New area!



Hello everyone!

Elder Fleming and I had a great last week together! I left behind great possibilities and two baptisms so that’s awesome for him!

I was transferred yesterday and now I’m in an area called Jose C. Paz I! It’s pretty much like Don Torcuato but poorer. The area hasn’t baptized in like 5 months but that’s alright, that’s why I’m here!

My new companion is Elder Howard, he is also from Las Vegas! Yes, he is my 3rd companion from Las Vegas!! But do you know what’s cool? I’m in the Zona Sarramiento and one of my zone leaders is...... Elder Kelly!! My trainer! It’s his last transfer so I get to see him before he leaves!

I want to say thank you to all the prayers from you guys and thank you to all the members that helped me out in Don Torcuato. You’re all great!

My companion, Elder Howard from Las Vegas, seems really cool. He wants to learn Portuguese so that’s sweet. He is pretty funny so I hope we can work out great together!

I don’t have lots of time to write but I’m going to try to send as many pictures as I can because the internet here in this cyber café is slow!

Last week we went to this fair, but I didn’t buy anything big last week, I just bought little stuff that was cool from the feria!

Thanks so much, sorry I’m not writing much but I do want to share this, 2 Nephi 4:20.

“Mi Dios ha sido mi apoyo; él me ha guiado por entre mis aflicciones en el desierto; y me ha preservado sobre las aguas del gran mar.”

I love this scripture and for me it’s one of my favorites! :) Someone shared this with me a couple days ago and I’ve just been thinking about it!

Thanks for everything, have a great week! I love you!
Elder Ayres

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gifPics 1 and 2 - One of our investigators had a sweet scarf so I took a picture with it!
This is a picture of me, Elder Kelly, y Elder Wilcox, they are good friends of mine here on the mission!






Pics 3 and 4 – Me and my new companion, Elder Howard!






Pics 5 and 6 - Me and Elder Fleming with an investigator, Neli, she is going to get baptized next week!
Selene Cordoba had her birthday on Sunday, she turned 5, and I got her a little gift!






Pics 7 and 8 - Me and Elder Fleming, then us with the Hermana Pacheco de Peru! She is a great "dry member"!






Pics 9 and 10 - Me and Elder Fleming, and the other is a picture of Don Torcuato, it was a little hard getting pictures because the last couple days it wouldn’t stop raining so I couldn’t take that many pictures.






Pics 11 to 13 - We had 2 little farewells for me! The first at Hermana Cordoba’s and the other at the Familia Quirogas’ house!







Pics 14 to 16 - These are 2 of the kids of Hermana Cordoba, Erik and Selena, we took some pictures!





Tradução para o Português:

Nova área!

Olá a todos!

Elder Fleming e eu tivemos uma ótima semana passada juntos! Eu deixei para trás grandes possibilidades e dois batismos de modo que é impressionante para ele!

Eu fui transferido ontem e agora estou em uma área chamada Jose C. Paz I! Parece muito com Don Torcuato, mas mais pobre. A área não tem um batismo por uns 5 meses, mas tudo bem, é por isso que eu estou aqui!

Meu novo companheiro é Elder Howard, ele também é de Las Vegas! Sim, ele é meu terceiro companheiro de Las Vegas!! Mas você sabe o que é legal? Estou na Zona Sarramiento e um dos meus líderes da zona é ...... Elder Kelly!! Meu treinador! É a sua última transferência assim vou conseguir vê-lo antes de ele voltar pra casa!

Eu quero agradecer a todas as orações de vocês e muito obrigado a todos os membros que me ajudaram em Don Torcuato. Você são todos ótimos!

Meu companheiro, o Élder Howard de Las Vegas, parece muito legal. Ele quer aprender Português de modo que isso é bom. Ele é muito engraçado, então eu espero que nós possamos trabalhar muito bem juntos!

Eu não tenho muito tempo para escrever, mas eu vou tentar enviar quantas fotos eu puder, porque a internet aqui neste cyber café é lenta!

Na semana passada, fomos a esta feira, mas eu não comprei nada grande só umas coisinhas pequenas da feira!

Muito obrigado, desculpe, eu não estou escrevendo muito, mas eu quero compartilhar isto, 2 Néfi 04:20.

"Mi Dios ha sido mi apoyo; él me ha guiado POR Entre mis aflicciones en el desierto; y me ha preservado sobre las aguas del gran mar."

Eu amo esta escritura e para mim é uma de minhas favoritas! :) Alguém compartilhou isso comigo há alguns dias atrás e eu tenho pensado muito nisso!

Obrigado por tudo, tenham uma ótima semana! Eu amo vocês!
Elder Ayres

Fotos 1 e 2 - Uma das nossas investigadoras tinha um cachecol doce, então eu tirei uma foto com ele!

Este é um retrato de mim, Elder Kelly, y Élder Wilcox, eles são bons amigos meus aqui na missão!

Fotos 3 e 4 - Eu e meu novo companheiro, o Élder Howard!

Fotos 5 e 6 - Eu e Elder Fleming com uma investigadora, Neli, ela vai ser batizada na próxima semana!

Selene Cordoba teve seu aniversário no domingo e completou 5 anos, e eu lhe dei este pequeno presente!

Fotos 7 e 8 - Eu e Elder Fleming, e nós com a Hermana Pacheco de Peru! Ela é uma grande "membro direta"!

Fotos 9 e 10 - Eu e Elder Fleming, e a outra é um retrato de Don Torcuato, foi um pouco difícil obter imagens porque os últimos dois dias não parava de chover, então eu não poderia tirar muitas fotos.

Fotos 11 a 13 - Tivemos 2 pequenas pequenas festinhas de despedida para mim! A primeira foi a Hermana Cordoba e a outra foi na casa Familia Quirogas!

Fotos 14 a 16 - Estes são dois dos filhos de Hermana Cordoba, Erik e Selena, nós tiramos algumas fotos!









No comments:

Post a Comment