Monday, April 10, 2017

Four days with rain

Hello!

It’s been raining for four days nonstop, but anyway, lots of things happened this week! We had a zone conference, went to a place to get my companion new glasses, and had a great fast!

First, our zone conference went really well. We had like a council in our zone about things that are happening in our areas. We also put goals that we want to accomplish this month. Something I love about everything we did was that we talked about the best ways to bring the Spirit into inviting someone to come to church. We must testify at all times! Specially right before we invite them to come so they know the blessings they will receive before coming to church.

Something that I loved this week a lot was the fast me and my companion did in between Sabado y Domingo. We fasted for all our investigators to know their desires and commitment to what we were teaching them. Honestly it helped us out a lot. We found out that four of our investigators liked it when we passed by and talked about Jesus with them, but they weren’t willing to change or come to church. Sadly most of the people we’ve been teaching don’t want to change. So we’ve let a couple of them go, actually most of them, and now we hope to find more. It’s tough, but we had to do it.

I just want to testify about the importance and the blessings that come from fasting. Fasting has helped me a lot during my mission, I have felt closer to my Savior through it. I also know that a lot of blessings come from keeping the commandments. I’ve seen it so many times in the lives of the people I have taught.

We actually get a lot of food! Like too much food! So we always come home with some. In this area, we cook just a little bit, not a ton like I used too. We spend most of our time with the other Elders too. It’s nice having other people there other than just your companion, more people to talk to and share your experiences with!

Sorry, but I don’t have a lot of time today.

Thanks for everything especially all the prayers. I hope you have a great week! Love you!

Elder Lorenzetti Ayres

Pics 1 to 6 – Picture of me and Elder Christensen. We go haircuts this week.








Pics 7 and 8 – We found this Church ad in the subway! The Church is advertising the #PrinceofPeace campaign for Easter! Woo!
Then these are a pair of boots a member gave me in my last area. They are steel toed boots! No water enters them and how it’s been raining for the past 4 days they’ve helped me out a lot!




Pics 9 to 13 - Pictures from my companion’s camera of me, the area, and Elder Martinez that lives with us!







Pics 13 to 23 - Now a few pictures from the camera of Elder Martinez! This is their area, it’s called the Monoblocks. Then a couple pictures of an activity we had in the ward last week!












Pics 24 and 25 – Pictures of us now finishing up writing in the cyber. https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif





Translation to Portuguese

Quatro dias com chuva!

Olá!

Tem chovido por quatro dias sem parar, mas de qualquer maneira, muitas coisas aconteceram esta semana! Tivemos uma conferência de zona, fomos a um lugar para obter novos óculos para meu companheiro, e tivemos um ótimo jejum!

Primeiro, a nossa conferência de zona foi muito boa. Tivemos tipo uma reunião de conselho em nossa zona sobre coisas que estão acontecendo em nossas áreas. Nós também colocamos metas que queremos realizar este mês. Algo que eu amei sobre tudo o que fizemos foi que falamos sobre as melhores maneiras de levar o Espírito a convidar alguém para ir à igreja. Devemos testemunhar o tempo todo! Especialmente bem antes de convidá-los a vir para que eles saibam as bênçãos que receberão antes de vir à igreja.

Algo que eu amei muito esta semana também foi o jejum que eu e meu companheiro fizemos entre Sábado e Domingo. Nós jejuamos para que todos os nossos pesquisadores soubessem de seus desejos e compromisso com o que lhes estávamos ensinando. Honestamente, ajudou-nos muito. Descobrimos que quatro de nossos pesquisadores gostavam quando passamos e conversamos sobre Jesus com eles, mas eles não estavam dispostos a mudar ou a ir à igreja. Infelizmente, a maioria das pessoas que estamos ensinando não quer mudar. Então nós deixamos um par deles ir, na verdade a maioria deles, e agora esperamos encontrar mais. É difícil, mas tivemos de fazê-lo.

Eu só quero testemunhar sobre a importância das bênçãos que vêm do jejum. O jejum tem me ajudado muito durante a minha missão, senti-me mais perto do meu Salvador através dele. Eu também sei que um monte de bênçãos vêm de manter os mandamentos. Já vi isso acontecer tantas vezes na vida das pessoas que ensinei.

Realmente temos muita comida! Então, sempre chegamos em casa com mais um pouco. Nesta área, eu cozinho apenas um pouco, não uma tonelada como eu precisava antes. Passamos a maior parte do nosso tempo com os outros Elderes que moram conosco também. É bom ter outras pessoas lá além de apenas seu companheiro, mais pessoas para conversar e compartilhar suas experiências!

Desculpe, mas eu não tenho muito tempo hoje.

Obrigado por tudo especialmente todas as orações. Espero que vocês tenham uma ótima semana! Vos amo!

Élder Lorenzetti Ayres

Fotos 1 a 6 - Imagens de mim e do Elder Christensen. Tivemos cortes de cabelo esta semana.

Fotos 7 e 8 - Encontramos este anúncio da Igreja no metrô! A Igreja está anunciando a campanha #PríncipedaPaz para a Páscoa! Muito bom!
Então estas são um par de botas que um membro me deu na minha última área. São botas com pontas de aço! Nenhuma água entra nelas e como tem estado chovendo nos últimos 4 dias elas me ajudaram muito!

Fotos 9 a 13 - Fotos da câmera do meu companheiro de mim, a área, e o Élder Martinez que vive conosco!

Fotos 13 a 23 - Agora algumas fotos da câmera do Élder Martinez! Esta é a sua área, é chamada de Monoblocos. Em seguida, duas fotos de uma atividade que tivemos na ala na semana passada!

Fotos 24 e 25 - Fotos de nós agora terminando de escrever no cyber.





No comments:

Post a Comment