Tuesday, March 22, 2016

Blessings are coming!

Hello everyone! Hope you’ve all had a great week.

We had an alright week, some things didn’t go according to plan but were still going! If everything goes alright this week we should have the baptism of David! So we are praying for him about that.

Elder Fleming and I are doing well together. Elder Fleming and I are finding new people to teach...

Apart from David that’s going to get baptized this week we have other investigators that are progressing. Clara has a baptismal date for the 3rd; she is the sister of Jesus. And then we have Ita and Santiago that have a date for the 10th, so I hope everything turns around here! Me and Elder Tito and Elder Fleming have been working hard and we are changing things here in Don Torcuato! Thank you for praying for us and for our investigators. :)

The weather this past week was weird, because it was cold but then we had like 2 or 3 random days where it was super-hot. But yeah I’m starting to sleep without the fan and with covers now so that’s different. And if you knew me, you know I hate the cold so I hope we have a mild winter.

Yeah I’ve seen [those Spanish and other exercises online] but I don’t do it. I’ve learned a lot more from just opening my mouth and talking to people on the street, because you learn [the language] by messing up sometimes, like Elder Fleming doesn’t talk the best Spanish but we talk to each other and help each other out so we can learn together.

This week we bought some clothes and I bought a watch. In the mission field, we as missionaries don’t have to pay tithing. But we do pay fast offerings on fast Sunday.

This week I was studying D&C 20. It talks about the responsibilities of the members of the Church and it’s really good! I want to invite you all and especially the Priesthood holders to read this section, because I found out things that I didn’t know.

I know blessings come if we do everything we are supposed to. And most of the time, those blessing won’t come when we expect them to.

Have a great week! I hope everything is going alright.

Love you,
Elder Ayres

Pics 1 and 2 - Elder Fleming and I! I'm thinking about getting some of my pants fitted because all my pants are huge for me!




Pic 3 - And this..... this is my companion taking pictures with my watch. ;) 




[The new haircut]





Tradução Português

Bênçãos estão vindo!

Olá a todos! Espero que você tenham todos tido uma grande semana.

Tivemos uma semana boa, algumas coisas não sairam conforme o planejado, mas ainda estavam indo bem! Se tudo correr bem, esta semana devemos ter o batismo de David! Então, nós estamos orando por ele sobre isso.

Elder Fleming e eu estamos trabalhando bem juntos. Eu e Elder Fleming estamos encontrando novas pessoas para ensinar ...

Além de David que vai ser batizado esta semana temos outros pesquisadores que estão progredindo. Clara tem uma data de batismo para o dia 3 de abril; ela é a irmã de Jesus. E nós temos Ita e Santiago que têm uma data para o dia 10, então eu espero que tudo vá bem aqui! Eu e Elder Tito e Elder Fleming temos trabalhado duro e nós estamos mudando as coisas aqui em Don Torcuato! Obrigado pelas orações por nós e por nossos investigadores. :)

O clima na semana passada estava estranho, porque estava frio, mas depois tivemos como 2 ou 3 dias aleatórios onde estava super-quente. Mas sim, eu estou começando a dormir sem o ventilador e com cobertas de modo que agora é diferente. E se você me conhece, você sabe que eu odeio o frio, então eu espero que nós tenhamos um inverno ameno.

Sim, eu vi [os exercícios em espanhol e outros online], mas eu não os farei por enquanto. Eu aprendi muito mais a partir de apenas abrir a boca e falar com as pessoas na rua, porque você aprende [a língua] por bagunçar às vezes, Cpmo Elder Fleming não fala o melhor espanhol, falamos um com o outro e ajudamos um ao outro, para que possamos aprender juntos.

Esta semana nós compramos algumas roupas e eu comprei um relógio. No campo missionário, nós, como missionários não temos de pagar o dízimo, mas nós fazemos ofertas de jejum no domingo de jejum.

Esta semana eu estava estudando D&C 20, que fala sobre as responsabilidades dos membros da Igreja e é realmente bom! Eu quero convidar a todos vocês e especialmente os portadores do sacerdócio para lerem esta seção, porque eu descobri coisas que eu não conhecia.

Eu sei que as bênçãos vêm se fizermos tudo o que precisamos fazer. E a maior parte do tempo, aquelas bênçãos não virão quando nós queremos que venham, mas no tempo do Senhor.

Tenham uma ótima semana! Espero que tudo está indo bem.

Vos amo,
Elder Ayres

Fotos 1 e 2 - Elder Fleming e eu também! Eu estou pensando em reformar algumas das minhas calças porque todas as minhas calças estão enormes para mim!

Foto 3 - e isto ..... este é o meu companheiro tirando fotos com o meu relógio. ;)

E meu novo corte de cabelo. 


No comments:

Post a Comment