Monday, January 2, 2017

2017!

Happy new year! Love you all!

It’s incredible how time flies! The days, weeks, months, have all passed so fast! It really does all fly by... first of all, I want to thank you ALL, but seriously, what you guys did for me this year really helped and inspired me a lot, and all of that inspires me to trust our Savior more.

This time that I’ve had in the mission has been incredible! I have truly felt how the Lord has blessed me, my companions, and our investigators. This last week of 2016 has been great, there wasn’t one day this week I didn’t get home and wasn’t completely tired. I have honestly worked and put all my heart into this work, and I want to keep doing it until I go home.

We didn’t really do anything other than visit people on New Year’s! We didn’t have dinner so we just worked! That night we got home dead tired and hungry, but it was great!

I have a new companion and I’m training again! His name is Elder Edwards, he is from Kanab, Utah! We get along really well and I hope we can make it a great 3 months together!

We are working with a couple investigators right now who are progressing really well! Rodrigo who got baptized on Christmas is really happy! Our other possibilities that we have is that we are teaching a father and son called Juan and Franco. They came to church so I hope they keep progressing! We are also working with a few couples! Teobaldo y Daniela, Claudia y Daniel, and Mabel y Alejandro. They are the main investigators who are progressing right now! I’m really glad the Lord has given us the opportunity to work with these people and more!

As a district leader yes, I’m super busy, but I’m just fine, so don’t worry. I’m just working really hard! I was it before but now with President Smith district leaders do some more things so I’m staying busy! jaja

In my district there are 8 Elders! Every week we have a district meeting and other activities! We are going to be doing plenty of divisions too but I got to wait until my companion knows the area! But yeah I love divisions and I’m going to try to do divisions with every single one of them this transfer.

I love you all, I hope everyone will have a great week and a great start to a new year! I hope you all take advantage of putting goals for the new year! and I want to invite you all to make 2 goals part of your list of things to improve. First, that you increase your love for God, and second, your love for everyone else.

Happy 2017!!
Elder Ayres

Pics 1 to 4 – My last night with Elder Ellis! We had a family home evening at Hermana Mercedes house! 
The last picture I took with Elder Ellis before he left!
This is a picture of us who were waiting and getting our new companions! 
The trainers of the zone had to wait until everyone got their new companion and then we went to the offices! So we took a picture of us waiting!
Then me with my great friend Elder Dote, who is training again too!






Pics 5 to 8 - My new companion Elder Edwards and I! Then us at a zone meeting, and a couple pictures of the area!






Pics 9 to 13 - We did some service for this investigator family we have!
Oh... this happened yesterday but my companion was feeling sick and he threw up! So I decided to take a picture to remember this moment... jaja He is fine now!
These are a couple pictures of some sweet plants we found... it’s like a cactus flower and a cactus growing on the house!







Pics 14 to 16 - More pictures of me and my companion! And us playing ping pong today.





Translation to Portuguese

Feliz Ano Novo! Amo todos vocês!

É incrível como o tempo voa! Os dias, semanas, meses, todos passaram tão rápido! Realmente tudo voa ... primeiro de tudo, quero agradecer a todos, mas sério, o que vocês fizeram por mim este ano realmente me ajudou e me inspirou muito, e tudo isso me inspira a confiar em nosso Salvador mais.

Este tempo que tenho tido na missão tem sido incrível! Eu realmente sinto como o Senhor tem me abençoado tanto, meus companheiros e nossos investigadores. Esta última semana de 2016 tem sido ótima, não houve um dia esta semana que eu não cheguei em casa e não estava completamente acabado de tão cansado. Eu tenho trabalhado honestamente e colocado todo o meu coração neste trabalho, e eu quero continuar fazendo isso até que eu vá para casa.

Nós realmente não celebramos nada além de visitar as pessoas no Ano Novo somente! Nós não tínhamos nenhum jantar portanto, apenas trabalhamos! Naquela noite, chegamos em casa mortos de cansados e com fome, mas foi ótimo!

Eu tenho um novo companheiro e estou treinando novamente! Seu nome é Elder Edwards, ele é de Kanab, Utah! Nós nos damos muito bem e espero que possamos ter ótimos 3 meses juntos!

Estamos trabalhando com um casal de investigadores agora que estão progredindo muito bem! Rodrigo que foi batizado no Natal está muito feliz! Nossas outras possibilidades que temos é que estamos ensinando um pai e filho chamados Juan e Franco. Eles vieram à igreja, então espero que continuem progredindo! Estamos também a trabalhar com alguns casais! Teobaldo e Daniela, Claudia e Daniel, e Mabel e Alejandro. Eles são os principais pesquisadores que estão progredindo agora! Estou muito feliz que o Senhor tem nos dado a oportunidade de trabalhar com essas pessoas e muitas outras!

Como líder de distrito sim, estou super ocupado, mas estou bem, então não se preocupe. Estou apenas trabalhando muito! Eu já o fazia antes, mas agora com Presidente Smith os líderes distritais fazer mais algumas coisas, então eu estou realmente muito ocupado! Jaja

No meu distrito há 8 Elderes! Todas as semanas temos uma reunião de distrito e outras atividades! Nós fazemos muitas divisões também, mas eu tenho que esperar até que meu companheiro conheça esta área! Mas sim, eu adoro divisões e vou tentar fazer divisões com cada um deles nesta transferência.

Eu amo todos vocês, espero que todos tenham uma ótima semana e um grande começo de um novo ano! Espero que todos aproveitem para colocar metas para o novo ano! E eu quero convidar todos vocês para fazer 2 metas como parte de sua lista de coisas para melhorar. Primeiro, que você aumente seu amor por Deus, e em segundo lugar, aumente seu amor pelo próximo.

Feliz 2017!!
Élder Ayres

Fotos 1 a 4 - Minha última noite com Elder Ellis! Tivemos uma noite familiar na casa da Hermana Mercedes!
A última foto que tirei com Elder Ellis antes dele sair!
Esta é uma imagem de nós enquanto estávamos esperando para receber nossos novos companheiros!
Os treinadores da zona tiveram que esperar até que todos tivessem seus novos companheiros e então nós fomos para os escritórios! Portanto, tiramos uma foto de nós esperando!
Então eu com meu grande amigo Elder Dote, que está treinando novamente também!

Fotos 5 a 8 - Meu novo companheiro, o Élder Edwards e eu! Em seguida, nós em uma reunião de zona, e duas fotos da área!

Fotos 9 a 13 - Prestamos serviço para esta família de pesquisadores que temos!
Oh ... isso aconteceu ontem, meu companheiro estava se sentindo doente e ele vomitou! Então eu decidi tirar uma foto para lembrar desse momento ... jaja Ele está bem agora!
Estas são algumas imagens de algumas plantas legais que encontramos... é como uma flor de cacto e um cacto crescendo nessa casa!

Fotos 14 a 16 - Mais fotos de mim e do meu companheiro! E nós jogando ping-pong hoje.







No comments:

Post a Comment