Monday, January 25, 2016

Hard work week


Hello!

This week went by pretty well. I’m doing pretty well here in Don Torcuato. This area is really huge and we are only 2 elders so it’s hard to know where to work or what to do sometimes! 

Health wise this week went good, nothing happened to me so I’m doing all good.

I do have to be honest though, Elder Tito and I worked really hard this week. We had 21 lessons with a member this week, which is the first time Elder Tito has ever gotten more than 18 lessons here in Don Torcuato. You might think that 20 or so lessons aren’t that much for a whole week, but hear me out. A lesson with a member consists of a person that we contact through a member, in this lesson we need to present ourselves and get to know the investigator, we need to pass the filters like if the investigator is married or is living with family, a doctrine needs to be taught in the lesson, the members has to share a testimony, and we need to end the lesson with a prayer. and if we don’t end it in a prayer we can’t count it as a lesson with a member! So that’s hard! At least I think so. But yeah we got more then 20, and our goal for the rest of the transfer is to get over 20 every week!

In my new area we don’t have a member to do our laundry! So we have to do it ourselves, but I want to find a place that can do it, just because it takes too much time to do it and I have other things to do, you know?

Oh yes Eliana is a member that we work with a lot because she accompanies us like every other day! So yeah, those pictures were from here and I think you might be getting more photos like that from her! So I hope you like them!

That’s awesome [you are having blessings and] how when we do the little things like going to church, reading the Book of Mormon, and praying, we can be blessed in our life like that! That’s what the missionaries are out here doing, inviting and trying to get people to do the little things in their life so they can be blessed.

About the Stake conference, wow that’s awesome! Say hi and thank you to everyone for me! And about Elder Alan Packer, that’s awesome that he knows my mission president!

[The new Mission president starting July 2016 in Argentina Buenos Aires North mission is Robert T. Smith, which is Elder Alan F. Packer’s – the authority that presided our Stake Conference this weekend – bishop. ]

We never had transfer meetings, but we did have despedidas! Which we don’t have any more which is sad because they we awesome! The despedidas happened when it was the end of the last transfer for a Hermana or an Elder, so they would have like this fireside thing and they would talk about their missions and their experiences which was awesome. I got to go to the last 3! But yeah we can’t do them anymore...

Thank you for the email! I want to share a scripture with everyone this week! It’s John 8: 29 in the Bible. It’s about something that every missionary knows. We know that the Lord is with us. He is always helping us and always by our side, but sometimes as humans we forget that because of things like fear or laziness. and satan always tries to get us thinking like "I can’t do this" but I know I can. We need to have the mentality of "yes, I can" because as a missionary, I can see that this mentality can help you do many things.

Thanks for everything and have a good week! Sorry this is short but we have to go soon! Plus the normal 2 places we would go to write are closed and we are at this place that’s really expensive, so thank you and I’ll write you next week!

Love,
Elder Ayres

Pic 1 - This is me in the zone leaders pension! I was trying out their selfie stick! Oh and I finally got a haircut this week too! And I found a member that knows how to cut and reform clothes so she is fixing some of my shirts because they are too big! 



Pics 2 and 3 - I did divisions this week with our zone leader Elder Sureda! He is an awesome Elder and I learned so much from him this Friday! He is from Chile and has almost a year in the mission! he was awesome, an amazing Elder!




Traducao Portugues
Olá!

Esta semana se passou muito bem. Eu estou indo muito bem aqui em Don Torcuato. Esta área é realmente enorme e somos apenas dois Elderes por isso é difícil saber onde trabalhamos ou o que fazer às vezes!


Sobre minha saúde esta semana foi bom, nada aconteceu comigo assim eu estou indo muito bem.Eu tenho que ser honesto, porém. Élder Tito e eu trabalhamos muito duro esta semana. Tivemos 21 lições com um membro, que é a primeiro vez que Elder Tito teve mais de 18 aulas aqui em Don Torcuato. Você pode pensar que 20 ou mais aulas não são muito durante uma semana inteira, mas me ouça. Uma lição com um membro presente consiste de uma pessoa que entramos em contato através de um membro. Nesta lição temos de nos apresentar e conhecer o investigador, precisamos passar pelos filtros como se o investigador é casado ou vive com a família, uma doutrina precisa ser ensinada na aula, os membros tem de partilhar um testemunho, e nós precisamos terminar a lição com uma oração. e se não finalizarmos com uma oração não podemos contá-la como uma lição com um membro! Então, isso é difícil! Pelo menos eu penso assim. Mas sim nós tivemos mais de 20, e nosso objetivo para o resto da transferência é fazer com que tenhamos mais de 20 a cada semana!Na minha nova área não temos alguem que lave nossas roupas! Então nós temos que fazê-lo nós mesmos, mas eu quero encontrar um lugar que possamos fazê-lo, só porque ele leva muito tempo para fazê-lo e eu tenho outras coisas para fazer, entende?


Oh sim Eliana é um membro que trabalha muito conosco porque ela nos acompanha varios dias na semana! Então, sim, as fotos eram dela e eu acho que você estara recebendo mais fotos dela! Então, eu espero que você goste!


Isso é incrível [você está tendo bênçãos e] como quando fazemos as pequenas coisas como ir à igreja, ler o Livro de Mórmon e orando, podemos ser abençoados em nossa vida assim! Isso é o que os missionários estão aqui a fazer, convidando e tentando levar as pessoas a fazer as pequenas coisas em sua vida para que eles possam ser abençoados.


Sobre a conferência da Estaca, wow isso é incrível! Diga oi e obrigado a todos por mim! E a respeito do Élder Alan Packer, isso é incrível que ele conhece meu presidente de missão![O novo presidente da missão a partir de julho de 2016 da missão Argentina Buenos Aires Norte é Robert T. Smith, que é Elder Alan F. Packer - a autoridade que presidiu a conferência de estaca neste fim de semana - bispo. ]


Nós nunca tivemos reuniões de transferência, mas tivemos Despedidas! Que não temos mais o que é triste, porque eles sao impressionantes! As Despedidas acontecem quando temos a última transferência para uma Hermana ou Elder, de modo que teria como esse serao e iriamos falar sobre nossas missões e as suas experiências incríveis. Eu fui nas últimas 3! Mas sim, não podemos fazê-las mais ...


Obrigado pelo e-mail! Quero compartilhar uma escritura com todos esta semana! É João 8:29 na Bíblia. Trata-se de algo que todo missionário sabe. Sabemos que o Senhor está conosco. Ele está sempre nos ajudando e sempre ao nosso lado, mas, por vezes, como seres humanos nos esquecemos de que por causa de coisas como medo ou preguiça, satanás sempre tenta nos fazer pensar como "Eu não posso fazer isso", mas eu sei que posso. Precisamos ter a mentalidade de "sim, eu posso", porque, como missionário, eu vejo que esta mentalidade pode nos ajudar a fazer muitas coisas.


Obrigado por tudo e ter uma boa semana! Desculpe pelo email curto, mas temos que ir em breve! Além disso, os 2 lugares normais que usamos para escrever estão fechados e estamos neste lugar que é muito caro, por isso, obrigado e eu vou escrever a próxima semana!


Amor,
Elder Ayres

Foto 1 - Nesta sou eu na pensão de nossos líderes da zona! Eu estava tentando usar sua selfie stick! Ah, e eu finalmente tive um corte de cabelo esta semana também! E eu achei um membro que sabe como cortar e reformar roupas e ela está consertando algumas das minhas camisas porque elas estão grandes demais!

Fotos 2 e 3 - Eu fiz divisões esta semana com o nosso líder de zona Elder Sureda! Ele é um Elder impressionante e eu aprendi muito com ele nesta sexta-feira! Ele é do Chile e tem quase um ano na missão! Ele foi incrível, um Elder incrível!


No comments:

Post a Comment