Monday, March 27, 2017

Villa Soldati




On Tuesday morning around 2:30a.m, they called me telling me about the transfers, I was sleeping! Then, Tuesday morning we traveled about 2 hours from Del Viso to Villa Soldati, where I am now serving, because there was heavy traffic on the highway.

My new companion is Elder Joshua Christensen from Smithfield and I am training him. Funny is that somehow, our stepparents are related, but he is great and has good desires. I have been training for 10 months already. I am still a District leader, but here I have 6 areas so my district is bigger than it was before.

I met my new companion at the stake center and then we took the same taxi I was in to the pension. We live in 4 Elders, two of them work in another part of Villa Soldati.
I already LOVE it! Villa Soldati is awesome! It’s a lot like my first area. And yes, someone already tried to rob us, so that just made it better! jaja Don't worry, we are fine, they are our friends now! jaja But yeah it’s a really good ward, I hope we can do some good here.

The apartment is really sweet, I like it. We have an awesome bathroom and air-conditioned! We live outside our area and have to take a bus every morning for about 40 minutes because our areas is too dangerous! jaja

The Soldati Ward is great! It’s huge! We have the attendance of about 190 people every Sunday! So this is the biggest Ward I have been in here. Most of the members live in the other Elders’ area, well at least the active ones. So yeah, the members are awesome and I have noticed they give us a bunch of food! jaja

They had a couple investigators but no one certain for baptism but, oh well... I am here to help change things around so let’s see what we can do! This was an area where the missionaries baptized a bunch, but in the last 6 months they haven’t gotten much. The feeling I get from the members is that everyone is tired in a way because everybody always helped the Elders so now they have no one else to present us to, but guess what? I don’t believe that! We already took out a turno for a couple we found who wants to be baptized so that was sweet, so I hope we keep working with the members and find more people who want to change their lives for better!

Thanks for everything! I hope you have a great week! Love you!
Elder Ayres

Pics 1 to 5 -–
The bottom of my shoe exploded!
This is a picture of a car a family we were teaching gave me! It weighs like 10 kilos! So we exchanged it and he gave me this cowboy thing, so that was awesome!
I found this really funny picture of Diego Maradona’ s "hand of god" goal here in a restaurant. jaja It was really funny!
Then a picture of us when we had to go and do visa stuff for my new companion, Elder Christensen.









Pics 6 to 11 –
Pictures of us in the pension! We share the pension with the other elders in Soldati, Elder Martinez and Elder Hendricks!
Here are some pictures of the pension!









Pics 12 to 14 –
Pictures taken by a member in Del Viso the last day Elder Ayres was there.







Translation to Portuguese


Villa Soldati

Na manhã de terça-feira em torno de 2:30 da manhã, eles me ligaram dizendo sobre as transferências, eu estava dormindo! Em seguida, na terça-feira de manhã viajamos cerca de 2 horas de Del Viso para Villa Soldati, onde eu estou servindo agora, porque havia tráfego pesado na rodovia.

Meu novo companheiro é o Élder Joshua Christensen. Ele mora em Smithfield e estou treinando-o. Engraçado é que de alguma forma, meu padrasto e sua madrasta são parentes, mas ele é ótimo e tem bons desejos. Tenho treinado por 10 meses. Eu ainda sou um líder distrital, mas aqui eu tenho 6 áreas então meu distrito é maior do que era antes.

Eu me encontrei com meu novo companheiro na sede de Estaca e então nós pegamos o mesmo táxi que eu estava até  o apartamento. Moramos em 4 Elderes, dois deles trabalham em outra parte de Villa Soldati.

Eu já amo este lugar! Villa Soldati é incrível! É muito parecido com a minha primeira área, Constitucion 1. E sim, alguém já tentou nos roubar, de modo que apenas tornou tudo melhor! Jaja Não se preocupe, estamos bem, eles são nossos amigos agora! Jaja Mas sim, é uma Ala muito boa, espero que possamos fazer algo de bom aqui.

O apartamento é realmente bom, eu gosto. Temos um incrível banheiro e ar-condicionado! Vivemos fora de nossa área e temos que pegar um ônibus todas as manhãs por cerca de 30 minutos, porque nossa área é muito perigosa! Jaja
A Ala Soldati é ótima! É enorme! Temos a frequencia de cerca de 190 pessoas todos os domingos! Então, esta é a maior ala que eu estive por aqui. A maioria dos membros vivem na área de outros Elderes, bem, pelo menos os membros ativos. Portanto, sim, os membros são incríveis e eu tenho percebido que eles nos dão muita comida! Jaja

Os Elderes aqui estavam trabalhando com alguns investigadores, mas ninguém certo para o batismo, mas, oh bem ... Eu estou aqui para ajudar a mudar as coisas por isso vamos ver o que podemos fazer! Esta foi uma área onde os missionários batizaram muito antigamente, mas nos últimos 6 meses eles não conseguiram muito. O sentimento que recebo dos membros é que todos estão cansados ​​de alguma maneira porque todos sempre ajudaram os Elderes, então agora eles não têm mais ninguém para nos apresentar, mas adivinhem? Eu não acredito nisso! Nós já mudamos as coisas essa semana pois encontramos um casal que que quer ser batizado o que e otimo, por isso espero continuar trabalhando com os membros e encontrar mais pessoas que queiram mudar suas vidas para melhor!

Obrigado por tudo! Espero que vocês tenham uma ótima semana! Vos amo!
Élder Ayres

Fotos 1 a 5 -
A sola do meu sapato explodiu!
Esta é uma imagem de um carro de ferro que uma família que estávamos ensinando me deu! Pesa como 10 quilos! Então nós trocamos e ele me deu essa coisa de cowboy, então isso foi incrível!
Eu encontrei este retrato realmente engraçado da meta de Diego Maradona da "mão do deus" aqui em um restaurante. Jaja Foi muito engraçado!
Então uma foto de nós quando tivemos que ir e tratar de algumas coisas para o visto de meu novo companheiro, o Élder Christensen.

Fotos 6 a 11 -
Fotos de nós na pensão! Partilhamos a pensão com os outros elderes em Soldati, Elder Martinez e Elder Hendricks!
Aqui estão algumas fotos da pensão!

Fotos 12 a 14 -
Fotos tiradas por um membro em Del Viso no último dia em que o Élder Ayres estava lá.






No comments:

Post a Comment