Monday, January 9, 2017

Everyone!



Hello!

It has definitely been a tough week! It’s been one of those that just make you a little frustrated, like me right now. We need to find more people. We’ve been talking to lots of people but no one wants anything! Well, at least that’s the story for this past week. 

I hope everything goes better this week! I am putting a new goal for myself this week though, I want to talk to everyone I can, EVERYONE! I need to do better at that, so that’s my goal! I’m also going to be praying a lot and fasting too! 

This week I was reading Doctrine & Covenants and I was reminded by the Lord of a couple scriptures I really liked. They are in D&C 122:7-9:

7 ...and above all, if the very jaws of hell shall gape open the mouth wide after thee, know thou, my son, that all these things shall give thee experience, and shall be for thy good.
8 The Son of Man hath descended below them all. Art thou greater than he?
9 Therefore, hold on thy way, and the priesthood shall remain with thee; for their bounds are set, they cannot pass. Thy days are known, and thy years shall not be numbered less; therefore, fear not what man can do, for God shall be with you forever and ever.

I really like these scriptures, they helped me think about how everything we do isn’t easy, but we have Someone at our side helping us out every step of the way, so we shall not fear, IF we are keeping the commandments and doing our best!

Being a District leader isn’t that different, we still do everything we need to do. It’s just that you have to help the other missionaries and even their investigators in the district too! So basically you are always busy! jaja I’ve been it for a while now so I’m more used to it. I just want to be the best I can, you know? The only down thing is that it makes you really tired!

My new companion Elder Edwards is doing great! He is learning really fast and he is excited to work and do everything he needs to do to succeed! I love how he is willing to do whatever we need to have it done too, especially when it’s like, "could you please go talk to that person?", and he has fear like everyone else but he goes and does it, so that’s pretty sweet.

Thanks everyone for everything, have a great week! May God bless you all!

Elder Ayres

Pics 1 to 3 – These are pictures of us at our zone meeting this week! I am with a couple Elders in the zone! On the last picture, where I have my arm around him, that’s Elder Caifual! He went home this week! He was a great friend of mine!






Pics 4 to 7 – These are us doing some service for an investigator this week! He is building his house so we were trying to fill that huge hole up with dirt.







Pic 8 - I took this picture right after we got home one night, and right before we got home everything was happening to me! Like I tripped on the stairs, a dog almost bit me, and it was super blazing hot and humid! Jaja






Tradução para o Português



Olá!

Definitivamente foi uma semana difícil! Foi uma daquelas que deixam a gente um pouco frustrado, como estou me sentindo agora. Precisamos encontrar mais pessoas. Temos conversado com muitas pessoas, mas ninguém quer nada! Bem, pelo menos essa foi a história da semana passada.

Espero que tudo melhore esta semana! Estou colocando uma nova meta para mim mesmo esta semana, porém. Eu quero falar com todos que eu posso, TODOS! Eu preciso mesmo melhorar nisso, então esse é meu objetivo! Eu também vou estar orando muito e jejuando também!

Esta semana eu estava lendo Doutrina e Convênios e eu fui lembrado pelo Senhor de um par de escrituras que eu realmente gosto. Elas estão em D&C 122:7-9:

7 ...e acima de tudo, se as próprias mandíbulas do inferno escancararem a boca para tragar-te, sabe, meu filho, que todas essas coisas te servirão de experiência, e serão para o teu bem.
8 O Filho do Homem desceu abaixo de todas elas. És tu maior do que ele?
9 Portanto, persevera em teu caminho e o sacerdócio permanecerá contigo; pois os limites deles estão determinados e não podem ultrapassá-los. Teus dias são conhecidos e teus anos não serão diminuídos; portanto, não temas o que o homem possa fazer, pois Deus estará contigo para todo o sempre.

Eu realmente gosto dessas escrituras, elas me ajudaram a pensar sobre como tudo o que fazemos não é fácil, mas temos Alguém ao nosso lado nos ajudando a cada passo do caminho, então não precisamos ter medo se estamos guardando os mandamentos e fazendo nosso melhor!

Ser um líder de distrito não é tão diferente, ainda fazemos tudo o que precisamos fazer. É só que você tem que ajudar os outros missionários e até mesmo os seus investigadores no distrito inteiro também! Então, basicamente, você está sempre ocupado! Jaja Eu tenho feito tudo isso por um tempo agora, então eu estou mais acostumado. Eu só quero ser o melhor que posso, sabe? O único porém é  chega no final do dia e estamos acabados de cansados!

Meu novo companheiro, Élder Edwards, está indo muito bem! Ele está aprendendo muito rápido e ele está animado para trabalhar e fazer tudo o que ele precisa fazer para ter sucesso! Eu amo como ele está disposto a fazer tudo o que precisamos fazer também, especialmente quando é tipo, "Você poderia ir falar com essa pessoa?", E ele tem medo como todo mundo, mas ele vai e faz, então isso é muito doce.

Obrigado a todos por tudo, tenham uma ótima semana! Que Deus abençoe a todos!

Élder Ayres

Fotos 1 a 3 - Estas são fotos de nós na nossa reunião de zona esta semana! Estou com dois Elderes da nossa zona! Na última foto, onde estou com o braço em volta dele, é o Élder Caifual! Ele foi para casa esta semana! Ele era um grande amigo meu!

Fotos 4 a 7 - Estas somos nós prestando serviço para um investigador esta semana! Ele está construindo sua casa, então estávamos tentando preencher esse buraco enorme com terra.

Foto 8 - Eu tirei essa foto logo depois que chegamos em casa uma noite, e logo antes de chegarmos em casa tudo estava acontecendo comigo! Eu tropecei nas escadas, um cão quase mordeu-me, e foi um dia super quente quente e úmido! Jaja




No comments:

Post a Comment