Monday, May 8, 2017

3 en la Villa


So, some crazy stuff has happened in these past couple weeks! And the craziest thing is that I’m in a trio, and I’m basically training both of my companions! Elder Freitas is from Brazil, and Elder Acuña is from Argentina temporarily. jaja (I’m going to explain what happened, why I have 2 companions, in my last group of photos).

Anyway, we get along great! I love how we are 3 Elders in the Villa, which means one of us could go with a member to another side while the other 2 work here! jaja It’s been great work honestly. It really surprised me how Elder Acuña (the shorter one) worked a lot with the missionaries before, so he knows how to contact people and everything like that. It’s fun because President told us that this is the first time he has seen a trio with 2 people getting trained.

I love the work and what I’m doing! Training 2 Elders has been hard but they actually already know a lot, so that helps me out! What’s neat is that me and Elder Freitas are teaching Elder Acuña Portuguese, so that’s helping me remember Portuguese, while Elder Acuña and I are teaching Elder Freitas Español! jaja

Interviews with the President went well. They were super long, because I had to do training with all the other Elders in the zone. When we finally got done with everything we ended up getting home at like 9 at night! We were there from 8 in the morning until 8 at night! jaja They were really intense, and President Smith talked a lot with me about the area and how the zone and district are doing. We are currently doing the best out of all the other zones in the mission right now so President asked us what we were doing differently.

I’m happy serving wherever and doing whatever. I’ll do what I’m called to do.

We have an average attendance of like 180 members every Sunday in our ward, most of them are from the area of the other Elders, but we have plenty of members to accompany us and there are a lot of members here that love missionary work too. We usually have people to accompany us every day or every other day. It’s a great Ward and I love how some have the same vision as us, to bring more people unto Christ.

Our investigators are doing well! We had our confirmations this past Sunday and everything went great. We currently already started 2 divorce papers (from past relationships so they can get married) for 2 different couples we are working with but the only thing is that they take like 2 to 8 months to finalize, so I hope they get done soon.... jaja but, oh well. 

Thanks for everything! I hope you have a great week! Love you!
Elder Ayres

Pics 1 to 8 –
Pictures of a family home evening Elder Christensen and I had with a couple families, then a couple pictures of us at President’s house for interviews last week.
A couple fun pictures as well, I got super cold so I laid in bed with like 5 blankets and a hoodie! Jaja










Pics 9 to 15 –
Then I did divisions with Elder Steele and they live in the same building as other missionaries. When we went to visit them, they were making donuts! Woooo!
Then the last photo is of a lunch we bought because our lunch fell through. We bought a chicken with a bunch of stuff! And only cost 250 pesos, this is like $16 dollars.









https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gifPics 16 to 18 –
We had a couple baptisms. Kevin, which is the shorter one posing with his parents – they were less actives when I was transferred here but we helped them out and now they baptized their son Kevin. The other one is Roberto, which for weeks didn’t want to get baptized but a couple weeks ago he said that he felt the Spirit, so he was baptized! Woo! We were super happy for them!





Pics 19 to 26 –
Some of my last moments with Elder Christensen! And Elder Hendricks who left as well!










Pics 27 to 34 –
A couple more from our last moments... and if you see the picture that’s all blurry and looks bad... that was because I dropped my camera.... and it broke! but I fixed it because I hit it on the table a couple times, and now it works fine. :)
We took pictures of us in the remis and we were blessed to drive by our area, Villa Soldati, so, on the way out, we took pictures.











Pics 35 to 40 –
How the crazy stuff happened. So, I’m called and I’m told my new companion is Elder Freitas. When he comes, I find out he is from BRAZIL!! Woooo! He is from Rio de Janeiro and has 3 months on his mission. His trainer went home for personal reasons, so he never finished his training. He was in a trio with other elders so when they called me they told me I had to finish his training. He came and we got along great together! I really like him, he is funny and a recent convert of about 5 years. His testimony is incredible and he is the only member in his family too.

But anyway… so, we get home, we take all his bags up to the house. When all of a sudden I get a call from the assistants. I answer and they basically told me that they were expecting 20 new missionaries, but when they went to go pick them up they realized there were 21. So, they called me and asked me to train a second Elder. We had to put our suits on and run to the offices because we were going to be late to meet the missionaries! jajaja So we had a crazy day.

My new companion, well my other one, is called Elder Acuña. He is from Corrientes, Argentina, and is a convert of about 4 years. We started talking and we found out that he didn’t even go to the MTC! He just came straight to the mission, because his original mission call is to Brazil, Curitiba South! And he is waiting for his visa papers to go to the MTC in Sao Paulo... so he is going to stay with us for about 2 to 3 months while he waits for his papers to come. jaja

So, it’s been really interesting. :) We still live in the same apartment with the other Elders so we are now 5 elders in Soldati, sharing the same house! Woooo!









Translation to Portuguese

3 em la Villa


Então, algumas coisas malucas aconteceram nestas últimas semanas! E a coisa mais louca é que eu estou em um trio, e eu estou treinando dois companheiros! O Élder Freitas é do Brasil, e o Élder Acuña é da Argentina, e ficará temporariamente. Jaja (Vou explicar o que aconteceu, o porque eu tenho 2 companheiros no meu último grupo de fotos).

De qualquer forma, nos damos muito bem! Eu adoro como estamos 3 Elders na Villa, o que significa que um de nós pode dividir com um membro para o outro lado enquanto os outros 2 trabalham aqui! Jaja Honestamente, está sendo ótimo para o trabalho. Realmente me surpreendeu como Elder Acuña (o mais baixo) trabalhou muito com os missionários antes, então ele sabe como entrar em contato com pessoas e tudo mais. É divertido, porque o Presidente disse-nos que esta é a primeira vez que ele vê um trio com 2 pessoas recebendo treinamento.

Eu amo o trabalho e o que estou fazendo! Treinando 2 Elderes tem sido difícil, mas eles realmente estão bem preparados, de modo que me ajuda! O que é bom é que eu e o Élder Freitas estamos ensinando Português para o Élder Acuña, e isso tem me ajudado a lembrar o Português, enquanto o Élder Acuña e eu estamos ensinando Espanhol para o Élder Freitas! Jajaja

As entrevistas com o presidente foram bem. Foram bastante longas, porque eu tinha que fazer treinamento com todos os outros Elderes na zona. Quando finalmente terminamos com tudo chegamos em casa mais de 9 da noite! Ficamos lá das 8 da manhã até as 8 da noite! Jaja Foi tudo bastante intenso, e o Presidente Smith conversou muito comigo sobre a área e como a zona e o distrito estão trabalhando. Atualmente, estamos tendo os melhores resultados de todas as outras zonas na missão, então o Presidente nos perguntou o que estávamos fazendo de forma diferente e pudemos ensinar os outros.

Estou feliz servindo onde estou e fazendo o que for. Vou fazer o que eu sou chamado a fazer.
Temos uma freqüência média de 180 membros todos os domingos em nossa ala, a maioria deles são da área dos outros Elderes, mas temos muitos membros para nos acompanhar e há um monte de membros aqui que amam o trabalho missionário também. Normalmente temos pessoas para nos acompanhar todos os dias ou dia sim dia não. É uma grande ala e eu amo como alguns têm a mesma visão que nós, para trazer mais pessoas para Cristo.

Nossos investigadores estão indo bem! Nós tivemos nossas confirmações neste domingo e tudo está indo bem. Nós atualmente estamos ajudando dois casais com papéis de divórcio (de relações anteriores assim poderão se casar). O único problema é que leva de 2 a 8 meses para finalizar, então eu espero que eles estejam prontos em breve .... jaja mas, oh bem.

Obrigado por tudo! Espero que vocês tenham uma ótima semana! Vos amo!
Élder Ayres

Fotos 1 a 8 -
Fotos de uma noite familiar à noite, que Élder Christensen e eu tivemos com algumas famílias. Depois algumas fotos de nós na casa do Presidente para entrevistas na semana passada.
Um par de fotos divertidas, bem, a verdade é que eu estava com muito frio então deitei na cama com 5 cobertores e um capuz! Jaja

Fotos 9 a 15 -
Eu fiz divisões com o Élder Steele e eles moram no mesmo prédio que outros missionários. Quando fomos visitá-los, eles estavam fazendo donuts! Woooo!
A última foto é de um almoço que compramos porque o nosso almoço furou. Compramos um frango com um monte de coisas! E custou apenas AR$250 pesos argentinos, mas se querem saber, isto é como 16 dólares.

Fotos 16 a 18 -
Tivemos dois batismos. Kevin, que é o menor posando para a foto com seus pais - eles eram menos ativos quando eu cheguei aqui, mas nós os ajudamos e agora eles batizaram seu filho Kevin. O outro é Roberto, que por algumas semanas não queria ser batizado, mas semana passada ele disse que sentiu o Espírito e decidiu, então ele foi batizado! Nós estamos super felizes por eles!

Fotos 19 a 26 -
Alguns dos meus últimos momentos com o Élder Christensen! E o Élder Hendricks que foi transferido também!

Fotos 27 a 34 -
Mais algumas de nossos últimos momentos ... e se você notar a imagem que está toda embaçada e bem ruim... é porque eu deixei cair a minha câmera .... e quebrou! Mas eu a consertei porque eu bati na mesa um par de vezes, e agora ela funciona bem. 😊
Nós tiramos fotos de nós no remis (UBER) e nós fomos abençoados porque o motorista dirigiu em volta da nossa região, Villa Soldati, portanto, no caminho, nós tiramos essas fotos.

Fotos 35 a 40 -
Como as coisas malucas aconteceram. Então, eu recebi uma ligação e me disseram que meu novo companheiro é o Élder Freitas. Quando ele chegou, eu descobri que ele é do BRASIL!! Woooo! Ele é do Rio de Janeiro e tem 3 meses em sua missão. Seu treinador foi para casa por motivos pessoais, então ele nunca terminou seu treinamento. Ele estava em um trio com outros Elderes assim quando eles me ligaram eles me disseram que eu tinha que terminar seu treinamento. Ele veio e nos demos muito bem juntos! Eu realmente gosto dele, ele é bem-humorado e é um converso recente de cerca de 5 anos. Seu testemunho é incrível e ele é o único membro de sua família também.

Mas de qualquer maneira... então, quando chegamos no prédio, levamos todas as suas malas até o apartamento. Quando, de repente, recebo um telefonema dos assistentes. Eu respondo e eles basicamente me disseram que estavam esperando 20 novos missionários, mas quando eles foram buscá-los perceberam que havia 21. Então, eles me ligaram e me pediram para treinar um segundo Elder. Nós tivemos que colocar nossos ternos e correr para os escritórios, porque íamos chegar atrasados para conhecer os missionários! Então nós tivemos um dia louco.

Meu novo companheiro, bem meu segundo companheiro, chama-se Elder Acuña. Ele é de Corrientes, Argentina, e é converso há cerca de 4 anos. Nós começamos a conversar e descobrimos que ele nem sequer foi para o CTM! Ele veio direto para a missão, porque sua missão original é no Brasil, Curitiba Sul! E ele está esperando seus documentos de visto para ir para o CTM de São Paulo... então ele vai ficar com a gente cerca de 2 a 3 meses enquanto ele espera por seus papéis para ir ao Brasil. Jaja


Então, tem sido muito interessante. :) Nós ainda moramos no mesmo apartamento com os outros Elderes por isso estamos agora em 5 Elderes em Soldati, compartilhando a mesma casa! Woooo!



No comments:

Post a Comment