Monday, July 3, 2017

Jesus the Christ

This week went by pretty fast! We were kind of sick this week for a couple days but now we are fine! It’s this cold and how everyone is sick around us, it’s hard not to get sick too! It’s been pretty cold lately and it’s supposed to get colder, so I hope we will be fine in the house!

Lately, I’ve been reading a lot of Jesus the Christ, by James E. Talmage. I love this book and I’ve learned so much from it. Before I read it I thought I had learned a lot about Jesus in Seminary or at Church, but this book lays out so clearly the complete life and ministry of the Savior. One of the best parts for me are the footnotes, just knowing the little details makes the life of the Savior that much more real and close like you were there. Like we are always walking through our areas and crossing people every day that have problems and are looking for miracles in their lives, and as we are trying to help them through it all, this book really helps me see and learn more about the Savior and his life, and how He would act in every situation! It helps me apply His teachings more and understand better everything He taught us in the Bible and in the Book of Mormon. It’s a thick book with a lot of pages but I invite everyone to read it! It’s helped me out a lot. I’ve read it 2 times on my mission and I’m on my third time now and I learn more every time. Something I like that I’ve started to notice I do is that every time I teach or am sharing something about the Gospel, I always like to talk about the life of the Savior and how it applies to the situation, followed by my testimony of Him. The Spirit is always so strong!

Enzo got baptized! We had a huge miracle this week because last week there was a problem with his family and they canceled his baptism for this last Saturday, but miracle after miracle happened and he got baptized! Our other investigators in the district are doing really well too; a couple even came to his baptism. We are working a lot with Alfredo y Paulina, Sabrina (that should be getting baptized this week if all goes well), Eymi y Gustavo, Juan Pablo, y Luis. We were a little let down this week because our investigator Emanuel was supposed to get baptized this last week but he told us that he had to travel... yeah... he went back to Jujuy to visit his family and he isn’t coming back until next month, so I hope the missionaries find him again and he can get baptized.

I also saw this video this week and it’s very touching. The Lord also can heal us and bring us purpose, restoring our faith, soul, and heart.

Thanks for everything! I love you, have a great week!
Elder Ayres

Pics 1 to 8 –
Two pictures from the service we did like 2 weeks ago! (my companion’s camera)
Then a member passed me the picture from Jazmin’s baptism from last week where we forgot our cameras!
These are pictures from the baptism of Enzo and his sister Luna (whose birthday was Friday so she could get baptized on Saturday).










Pics 9 to 17 –
Here I am with a member named Oscar, he helps us out a lot!
We made homemade pizzas!
Then pictures from a special reunion we had last week with two other zones and President! Elder Edwards is training!!!! This means I have another grandson... big family! And Elder Acuña is leaving the MTC in Sao Paulo to go to the mission field Wednesday too!











Pics 18 to 20 –
Pictures of me! Sorry if my eyes were bad. I took them when I was a little sick.





Pics 21 to 26 –
Divisions with Elder McBride in Almagro!
Then here are pictures from last night, where we had a little farewell for Abraam, who is a member that is always helping us out and is going on his mission to Chile on Wednesday! We made pão de queso and they made pancakes with dulce de leche.









Translation to Portuguese

Jesus o Cristo

Esta semana passou muito rápido! Nós ficamos doentes esta semana por alguns dias, mas agora estamos bem! É frio e como todos estão doentes ao nosso redor, é difícil não ficar doente também! Tem feito bastante frio ultimamente e é suposto ficar mais frio, então espero que estejamos bem na casa!

Ultimamente, tenho lido muito Jesus o Cristo, de James E. Talmage. Adoro este livro e tenho aprendido muito através dele. Antes de lê-lo, pensei ter aprendido muito sobre Jesus no Seminário ou na Igreja, mas este livro estabelece tão claramente a vida completa e o ministério do Salvador. Uma das melhores partes para mim são as notas de rodapé, só o fato de conhecer os pequenos detalhes torna a vida do Salvador muito mais real e próxima, como se você estivesse lá. Como quando estamos sempre caminhando por nossas áreas e encontrando pessoas todos os dias com problemas que buscam por milagres em suas vidas e, como estamos tentando ajudá-las através de tudo isso, este livro realmente me ajuda a ver e aprender mais sobre o Salvador e Sua vida e como ele agiria em todas as situações! Isso me ajuda a aplicar mais os seus ensinamentos e a compreender melhor tudo o que Ele nos ensinou na Bíblia e no Livro de Mórmon. É um livro grosso com muitas páginas, mas convido todos a lê-lo! Isso me ajudou muito. Eu li este livro duas vezes na minha missão e estou na minha terceira vez e aprendo mais a cada momento. Algo que eu gosto que comecei a notar que eu faço é que, toda vez que ensino, ou estou compartilhando algo sobre o Evangelho, sempre gosto de falar sobre a vida do Salvador e como isso se aplica à situação, seguido do meu testemunho Dele. O Espírito é sempre tão forte!

Enzo foi batizado! Tivemos um enorme milagre esta semana, porque na semana passada houve um problema com sua família e eles cancelaram seu batismo para este último sábado, mas milagre após milagre aconteceu e ele foi batizado! Nossos outros investigadores no distrito também estão indo muito bem; Um casal até veio ao seu batismo. Estamos trabalhando muito com Alfredo y Paulina, Sabrina (que deve ser batizada esta semana, se tudo der certo), Eymi y Gustavo, Juan Pablo e Luis. 

Estávamos um pouco decepcionados esta semana porque nosso investigador Emanuel deveria ser batizado na semana passada, mas ele nos disse que ele tinha que viajar... sim... ele voltou para Jujuy para visitar sua família e ele não voltará até o próximo mês, então espero que os missionários o encontrem novamente e ele possa ser batizado.

Eu também vi esse vídeo esta semana e é muito emocionante. O Senhor também pode curar-nos e nos trazer o propósito, restaurando nossa fé, alma e coração. Assistam:

Obrigado por tudo! Eu te amo, tenha uma ótima semana!
Elder Ayres

Fotos 1 a 8 -
Duas fotos do serviço que fizemos há 2 semanas! (A câmera do meu companheiro)
Então, um membro me passou a foto do batismo de Jazmin da semana passada, onde nós esquecemos nossas câmeras!
Estas são imagens do batismo de Enzo e sua irmã Luna (cujo aniversário foi sexta-feira para que ela pudesse ser batizada no sábado).

Fotos 9 a 17 -
Aqui estou com um membro chamado Oscar, ele nos ajuda muito!
Criamos pizzas caseiras!
Então fotos de uma reunião especial que tivemos na semana passada com outras duas zonas e Presidente! Elder Edwards está treinando!!!! Isso significa que eu tenho outro neto... grande família! E Elder Acuña está deixando o MTC em São Paulo para ir ao campo da missão quarta-feira também!

Fotos 18 a 20 -
Fotos de mim! Desculpe se meus olhos parecem vermelhos. Eu as tirei quando estava um pouco doente.

Fotos 21 a 26 -
Divisões com o Élder McBride em Almagro!

Aqui estão as fotos da noite passada, onde tivemos uma pequena despedida para Abraam, que é um membro que sempre está nos ajudando e está indo em sua missão ao Chile na quarta-feira! Nós fizemos pão de queijo e eles fizeram panquecas com doce de leite.





No comments:

Post a Comment