Monday, July 4, 2016

Rain!

This was one long week because our investigators postponed, and because it rained all week! Come on Argentina! Just because you lost another final doesn’t mean you can cry, rain about it the whole week! jajaja sorry that was just a funny joke I had all week, pero bueno. jajaja it was just a hard week cause of all the rain, which means no one was opening their doors and no one wanted to leave their house, so that made things complicated. But don’t worry, this is the last week of our transfer and we are still happy! We need to find more people to teach!

So, President Smith, our new president, arrived this week, we are super sad but happy at the same time! We got to meet him on Thursday and that was fun. We like how he wants to keep working the same way as President Ayre, with the members. He also wants us to focus on the leaders too so that’s going to be different. He seems like a very smart and sweet person that’s going to help us out.

This is the video we made as a mission!! I’m sadly behind Elder Kelly while we dance; he went right in front of me, but I believe around the 19:55 I show up again! It’s awesome.



Thanks for praying for us and for our investigators. We still have great possibilities for baptism and we just have to keep working hard! If you guys could pray for Franco, Alma, Federico, Mia, Micaele y su hija, Florencia, and Samara, that would be great! Thanks so much! And please pray that we can keep finding new people to teach! :)

I forgot it was 4th of July today! Well... happy 4th of July!! This week just goes on the same; there is no 4th of July here so everything is working the same way!

That’s awesome how Jaren got called to Chile! I’m happy for him!

Here comes some pictures! I love you!

Bye,
Elder Ayres

Pics 1 and 2 - My new mission president, President Robert T. Smith. And our mission with him.





Pics 3 to 5 - Elder Fleming baptized our investigators last week! La familia Barrios!!





Pics 6 to 8 - Rocio, the girl who got baptized. It was her mom’s birthday this week so we went and celebrated it with them!





Pics 9 to 11 - Last Saturday we had a soccer activity planned but no one came because it was raining! We got 5 people to come, including us, and we played soccer out in the rain! It was so much fun and we got soaked too!





Pics 12 to 14 - A couple parts of our area flooded because of all the rain! These are pictures of parts of the area where there is a bunch of water in the street! Yes we had to walk through that sometimes ankle deep water too! I’m fine, my shoes are alright! jaja and yeah I just have to clean and dry them everyday.





Pics 15 to 17 - We had a super fun p-day today! We had lots of stuff going on! We had a zone p-day and we had a ping-pong station going, a soccer station, and a basketball station too!





Pics 18 to 20 - We had a writing home station and even a station where there were people playing cards! Oh and that last picture it’s a picture of my new soccer shoes, I think it’s a bad picture so I’ll probably send a better one later!







Tradução para o Português



Chuva!

Esta foi uma longa semana, porque os nossos investigadores adiaram o batismo, e porque choveu toda a semana! O que é isso, Argentina! Só porque você perdeu outra final não significa que você pode chorar, e chover a semana inteira! jajaja Me perdoe, isso foi apenas uma piada engraçada que eu tinha durante toda a semana, bueno pero. jajaja foi apenas uma semana difícil por causa de toda a chuvarada, ou seja, ninguém estava abrindo suas portas e ninguém queria sair de casa, de modo que fez as coisas complicadas. Mas não se preocupe, esta é a última semana de nossa transferência e ainda estamos felizes! Nós precisamos encontrar mais pessoas para ensinar!

Presidente Smith, o nosso novo presidente, chegou esta semana, estamos super tristes pela ida de Presidente Ayre, mas felizes ao mesmo tempo! Fomos encontrá-lo na quinta-feira e foi muito bom. Nós gostamos como ele quer continuar a trabalhar da mesma maneira como o Presidente Ayre, com os membros. Ele também quer que nos concentremos nos líderes também por isso vai ser diferente. Ele parece ser uma pessoa muito inteligente e doce que vai nos ajudar.

Este é o vídeo que fizemos como uma missão !! Estou tristemente escondido atrás de Elder Kelly enquanto nós dançamos no início; ele foi para a direita bem em minha frente, mas eu acredito que em torno do 19:55 eu apareço de novo! É incrivel.


Obrigado por orar por nós e por nossos investigadores. Nós ainda temos grandes possibilidades para batismos e só temos de continuar a trabalhar duro! Se vocês puderem, por favor, orem por Franco, Alma, Federico, Mia, Micaele e sua filha, Florencia, e Samara, que seria ótimo! Muito obrigado! E, por favor, orem para que possamos nos manter encontrando novas pessoas para ensinar! :)

Eu esqueci que era 04 de julho hoje! Bem ... Feliz 4th of July !! Esta semana vai ser a mesma coisa, já que não é feriado aqui, então tudo está funcionando da mesma maneira!

Que incrível como Jaren foi chamado para o Chile! Eu estou feliz por ele!

Aí vem algumas fotos! Eu te amo!
Tchau,
Elder Ayres

Foto 1 e 2 - Meu novo presidente de missão, presidente Robert T. Smith.

Fotos 3 a 5 - Elder Fleming batizou nossos investigadores na semana passada! La familia Barrios !!

Fotos 6 a 8 - Rocio, a menina que foi batizada. Era o aniversário de sua mãe esta semana, então fomos e celebramos com eles!

Fotos 9 a 11 - No último sábado tivemos uma atividade de futebol toda planejada, mas ninguém veio porque estava chovendo! Tivemos 5 pessoas, incluindo nós, e jogamos futebol na chuva! Foi muito divertido e nós ficamos enxarcados também!

Fotos 12 a 14 - Umas partes de nossa área inundada por causa de toda a chuva! Estas são imagens de partes da área onde há um monte de água na rua! Sim, nós tivemos de caminhar através dessas áreas, às vezes até o tornozelo debaixo dágua também! Estou bem, meus sapatos estão bem! jaja e sim, eu só tenho que limpar e secá-los todos os dias.

Fotos 15 a 17 - Tivemos um super divertido p-dia hoje! Tivemos um monte de coisas acontecendo! Tivemos uma estação de ping-pong, uma estação de futebol, e uma estação de basquete também!

Fotos 18 a 20 – Tínhamos ainda uma estação para escrever para casa e até mesmo uma estação onde havia pessoas jogando cartas! Ah, e a última imagem é uma imagem de meus novos tênis de futebol, eu acho que é uma imagem ruim, então eu provavelmente vou enviar um melhor mais tarde!






No comments:

Post a Comment