Monday, October 10, 2016

Greatest first week in a new area!



This was a great first week in my new area de Del Viso!

This Sunday we went to church and we had about 60 people there, with lots of people from the stake came to our branch. We also have a huge chapel! The members have been really good to me and I really like this area. It has a lot of potential and it shows in how we’ve worked lately, because Elder Ellis doesn’t know the area, and I don’t blame him because he needs to be focusing on his Spanish and learning everything. So this has been an interesting week of being lost and asking directions all the time! jaja

The members help us out a lot. We get food basically everyday so we are good there. Plus, I’ve seen that the members really like me because I’m the first Brazilian that’s been here in over 3 years so I’m using my excitement to get everyone ready to work! jaja ;)

I did get permission to go to Liliana’s baptism, but it didn’t end up happening. It’s going to be in a couple more weeks.

Elder Ellis is really great; he just doesn’t talk much, but that’s probably just because he is new and doesn’t understand much. I’m happy he wants to improve and get better every single day! It helps me to always be thinking about that too!

Today we can’t do much because it’s a holiday, so we are probably just going to go play soccer like always though!

Alright so my first day we didn’t have anything! jaja, This has happened in every area where I’ve been, when I get there at first there aren’t investigators, but it’s alright, we did have a confirmation though!

We have actually had a great week! I found a Brazilian! Also, we found like 3 families who aren’t married but want to progress! And we had a baptism that came out of nothing this week! It was this boy named Axel whose baptism fell through weeks ago and we went to visit him, shared the scriptures, and we got him baptized this week! It was an amazing miracle! Elder Ellis had his first baptism, so this helped to cheer him up!

They just told us they have to close the cyber, so I’m sorry but we have to go, love you!

Elder Ayres

Pics 1 to 3 - These first 2 are from the baptism of Alexis, from 2 weeks ago! :D

The other one is me with my new companion, Elder Ellis. Can you see Elder Ellis using a Brazilian shirt? This is my gift to the great missionaries I am training. I also gave one to Elder Scarber.





Pics 4 to 6 – These are from my last week in Jose C Paz! First picture is me with the Arrua family, they are recent converts and they helped us out a lot!

Then it’s me with Familia Santander! They are great! Their son Ema and the dad, the Elder’s Quorum President, helped us out a lot! Plus this family can cook really well! :D

Then it’s a picture of me with Liliana and her 2 daughters, Camila and Brisa. This is a great family and I hope Liliana can get baptized soon!






https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gifPics 7 to 9 - The Lillo family! They really helped us out a lot too!

Then us with Familia Lado and Alan! Alan is the one that’s going on a mission soon! La Hermana Lado helped us out so much! 

Then this is the last picture I took with Elder Scarber in our last hour together! Jaja





Pics 10 and 11 - This was our surprise baptism this week! He is called Axel, it wasn’t going to happen but it did, it was great! And this is my companion Elder Ellis! This was his first baptism!





Pics 12 and 13 - We had to warm up some water this week for the baptism because we didn’t have warm water! But this was not the first time I’ve done this! Jajaja :D

And here is a picture of my new shoes, they are awesome. I really like them and I got them for a good deal.






Translation to Portuguese





Esta foi um grande primeira semana na minha nova área de Del Viso!
 
Este domingo fomos à igreja e tivemos cerca de 60 pessoas lá, com muitas pessoas da estaca visitando o nosso ramo. Temos também uma enorme capela! Os membros têm sido muito bons para mim e eu realmente gosto desta área. Ela tem um grande potencial o que mostra a forma como temos trabalhado ultimamente, porque Élder Ellis não conhece a área, e eu não o culpo porque ele precisa se concentrar em seu espanhol e aprender tudo. Portanto, esta tem sido uma semana interessante, estivemos perdidos algumas vezes e pedimos informações o tempo todo! jaja
 
Os membros nos ajudam muito. Nós obtemos comida basicamente todos os dias por isso estamos bem aqui. Além disso, eu vejo que os membros realmente gostam de mim porque eu sou o primeiro brasileiro aqui em mais de 3 anos, por isso estou usando minha animação natural para colocar a todos para trabalhar! jaja;)
 
Eu consegui permissão para ir ao batismo de Liliana, mas acabou não acontecendo. Provavelmente vai ser em duas semanas.
 
Élder Ellis é realmente otimo; ele só não fala muito, mas isso é provavelmente apenas porque ele é novo e não entende muito do Espanhol. Estou feliz que ele quer melhorar e ficar melhor a cada dia! Isso me ajuda a estar sempre pensando sobre isso também!
 
Hoje não podemos fazer muito porque é um feriado, por isso iremos provavelmente apenas jogar futebol como sempre!
 
Tudo bem que o meu primeiro dia nós não tinhamos ninguem! jaja, Isso tem acontecido em todas as áreas onde eu estive, quando eu cheguei lá na primeira semana não há investigadores, mas está tudo bem, ate porque tivemos uma confirmação de um batismo anterior a minha chegada!
 
Nós realmente tivemos uma ótima semana! Eu encontrei um brasileiro! Além disso, encontramos 3 famílias que não são casados, mas querem progredir! E nós tivemos um batismo que apareceu do nada esta semana! Foi esse menino chamado Axel cujo batismo devia ter sido semanas atras e fomos visitá-lo, compartilhamos as escrituras, e tivemos o seu batismo esta semana! Foi um milagre incrível! Élder Ellis teve seu primeiro batismo, então isso ajudou a animá-lo!
 
Eles acabaram de nos dizer que eles têm que fechar o cyber por ser feriado, então eu sinto muito, mas temos que ir, te amo!
Elder Ayres
 
Fotos 1 a 3 - Estas primeiras 2 são desde o batismo de Alexis, de 2 semanas atrás! :D
O outro sou eu com o meu novo companheiro, o Élder Ellis.

Você pode ver que Élder Ellis está usando uma camisa do Brasil? Este é o meu presente para os grandes missionários que estou treinando. Eu também dei uma para Elder Scarber.

Fotos 4 a 6 - Estas são da minha última semana em Jose C Paz! Primeira foto sou eu com a família Arrua, eles são recém-conversos e que nos ajudaram muito!

Então sou eu com a Familia Santander! Eles são ótimos! Seu filho Ema e o pai, Presidente do Quórum de Elderes, nos ajudaram tanto! Além disso, essa família cozinha muito bem! : D
 
Então temos uma foto minha com Liliana e suas 2 filhas, Camila e Brisa. Esta é uma grande família e espero que Liliana pode ser batizada em breve!
 
Fotos 7 a 9 - A família Lillo! Eles realmente nos ajudaram muito também!
 
Então nós com a Familia Lado e Alan! Alan é o que estará indo em uma missão em breve! La Hermana Lado ajudou-nos muito!

Então esta é a última foto que tirei com o Élder Scarber em nossa última hora juntos! jaja
 
Fotos 10 e 11 - Este foi o nosso batismo surpresa esta semana! Ele é chamado Axel, não ia acontecer, mas ele decidiu que sim, foi ótimo! E este é o meu companheiro Élder Ellis! Este foi o seu primeiro batismo!
 
Fotos 12 e 13 - Tivemos que aquecer um pouco de água esta semana para o batismo porque não tinha água quente na capela! Mas esta não foi a primeira vez que eu fiz isso! Jajaja: D
 
E aqui está uma foto dos meus sapatos novos, eles são impressionantes. Eu realmente gosto deles e eu os consegui por um muito bom negócio.

 

Bottom of Form

No comments:

Post a Comment