Monday, February 27, 2017

Consagración!

(Consecration)



What a week we had! Lots of good things happened this week! Above all, we have someone progressing! Wooooo! Luis came to church and wants to be baptized! There we go! 

We also had a really good reunion last week with Elder Levrino! He is a good teacher and he taught us so much! I loved how we talked a lot about consecrating ourselves completely to the work of the Lord. Something I loved that he shared with us is that in our callings as missionaries, we have the only calling in the church that says, "Dedicate all your time and attention" to the work. The calling of a missionary is the only calling that says that in it. He explained to us how not even the prophet has that calling. That really struck me because the Lord has a lot of trust in us, and what we do with our time here is sacred. If we give it all to the Lord, He will bless us so much. 

I have definitely seen so many blessings here as I have kept the mission standards. He also talked to us about faith and how we need more and more of it. My faith has grown a lot while I’ve been here and the more I try to consecrate myself to the will of the Lord the more blessings I see, the more love I have for the people I teach, and the more it helps me forget all the problems or trials I’m going through. 

I am so happy I came here on the mission, I have learned so much, and it is sad to see that it is somehow coming to an end! But not now! Jaja I have a lot of time here still! I have three more weeks here in Del Viso and I’m making the best of it. We are working hard and we have great possibilities right now. The blessings from the lord are just starting to come in more and more!

Remember Doctrine and Covenants, section 4:

“Now behold, a marvelous work is about to come forth among the children of men.
Therefore, O ye that embark in the service of God, see that ye serve him with all your heart, might, mind and strength, that ye may stand blameless before God at the last day.
Therefore, if ye have desires to serve God ye are called to the work;
For behold the field is white already to harvest; and lo, he that thrusteth in his sickle with his might, the same layeth up in store that he perisheth not, but bringeth salvation to his soul;
And faith, hope, charity and love, with an eye single to the glory of God, qualify him for the work.
Remember faith, virtue, knowledge, temperance, patience, brotherly kindness, godliness, charity, humility, diligence.
Ask, and ye shall receive; knock, and it shall be opened unto you. Amen.” 

Well how today is a holiday we don’t have that much time because everything closes early! We spent most of our morning trying to find an open place to write! 

That is awesome how mom is doing all that family history! I can’t wait to see everything later! 

Thank you so much for everything, especially all the prayers! I love you a ton and hope you have a great week!

Elder Ayres

Pics 1 to 4 - I did divisions this week with Elder Riquelme who is from Paraguay! wooo! It was a really great day and we slept in a pension with two other missionaries, Elder Santos from brasil and Elder Cook de California!







Pics 5 to 8 - Here is a picture of the soles of my shoes! Then they are pictures when we had the reunion this past week! The first one is of me and Elder Dote! He is my good friend and he is going home in a couple weeks! Then, Elder Ellis! And the last it's me with my two sons! :)







Pics 9 to 12 - Pictures of us doing some service this past week! We helped la Familia Gonzalez build part of their house! Then here are a couple pictures of my companion. He fell asleep and I could not wake him up... so I started putting all his stuff above him! Jajaja







Pics 13 to 15 - We had dinner with a family one night and their son had a lot of sweet Avengers stuff! Then here is a picture of a praying mantis we found in the house, it was flying around and scared us bad!






Pics 16 to 18 - (These are pictures we've received this week from a family in Argentina, when Elder Ayres and his companion went for a dinner. She said their dog likes Elder Ayres so much that sleeps in his feet.)






Translation to Portuguese

Consagração


Que semana tivemos! Muitas coisas boas aconteceram esta semana! Acima de tudo, temos alguém progredindo! Wooooo! Luis veio à igreja e quer ser batizado! Aqui vamos nós!

Também tivemos uma reunião muito boa semana passada com Elder Levrino! Ele é um bom professor e nos ensinou muito! Eu amei como ele ensinou muito sobre consagrar-nos completamente à obra do Senhor. Algo que eu amei que ele compartilhou conosco é que em nossos chamados como missionários, temos o único chamado na igreja que diz: "Dedique todo o seu tempo e atenção" ao trabalho. O chamado de um missionário é o único chamado que diz isso. Ele nos explicou como nem mesmo o profeta tem esse chamado. Isso realmente me impressionou porque o Senhor tem muita confiança em nós, e o que fazemos com o nosso tempo aqui é sagrado. Se entregarmos tudo ao Senhor, Ele nos abençoará tanto.

Eu definitivamente vi tantas bênçãos aqui enquanto tenho mantido os padrões de missão. Ele também falou conosco sobre a fé e como precisamos de mais e mais dela. Minha fé cresceu muito enquanto estou aqui e quanto mais eu tento me consagrar à vontade do Senhor, mais bênçãos eu vejo, mais amor eu tenho pelas pessoas que ensino e mais me ajuda a esquecer Todos os problemas ou dificuldades que estou passando.

Estou tão feliz por ter vindo aqui na missão, aprendi muito, e é triste ver que de alguma forma está chegando ao fim! Mas não ainda! Eu tenho muito tempo aqui ainda! Eu tenho mais três semanas aqui em Del Viso e estou fazendo o melhor desse tempo. Estamos trabalhando duro e temos grandes possibilidades agora. As bênçãos do Senhor estão apenas começando a vir mais e mais!

Lembre-se de Doutrina e Convênios, seção 4:

1 Agora eis que uma obra maravilhosa está para iniciar-se entre os filhos dos homens.
 2 Portanto, ó vós que embarcais no serviço de Deus, vede que o sirvais de todo o coração, poder, mente e força, para que vos apresenteis sem culpa perante Deus no último dia.
 3 Portanto, se tendes desejo de servir a Deus, sois chamados ao trabalho;
 4 Porque eis que o campo já está branco para a ceifa; e eis que aquele que lança a sua foice com vigor faz reserva, de modo que não perece, mas traz salvação a sua alma;
 5 E fé, esperança, caridade e amor, com os olhos fitos na glória de Deus, qualificam-no para o trabalho.
 6 Lembrai-vos da fé, da virtude, do conhecimento, da temperança, da paciência, da bondade fraternal, da piedade, da caridade, da humildade, da diligência.
 7 Pedi e recebereis; batei e ser-vos-á aberto. Amém.”

Bem, como hoje é um feriado e não temos muito tempo porque tudo fecha cedo!
Passamos a maior parte da nossa manhã tentando encontrar um lugar aberto para escrever!

Isso é incrível como a mãe está fazendo toda essa história da família! Mal posso esperar para ver tudo mais tarde!

Muito obrigado por tudo, especialmente por todas as orações! Eu te amo uma tonelada e espero que vocês tenham uma ótima semana!

Élder Ayres

Fotos 1 a 4 - Eu fiz divisões esta semana com o Élder Riquelme que é do Paraguai! Wooo Foi um grande dia e dormimos em uma pensão com dois outros missionários, Elder Santos do Brasil e Elder Cook de California!

Fotos 5 a 8 - Aqui está uma foto das solas dos meus sapatos! Em seguida, são fotos quando tivemos a reunião esta semana passada! O primeiro deles é de mim e Elder Dote! Ele é meu bom amigo e ele vai para casa em algumas semanas! E Elder Ellis, e a outra sou eu com meus dois filhos (dois novos que treinei).

Fotos 9 a 12 - Fotos de nós prestando serviço na semana passada! Ajudamos la Familia Gonzalez construir parte de sua casa! Então aqui estão algumas fotos do meu companheiro. Ele adormeceu e eu não podia acordá-lo... então eu comecei a colocar todas as suas coisas acima dele! Jajaja

Fotos 13 a 15 - Tivemos jantar com uma família uma noite e o seu filho tinha um monte de coisas legais dos Avengers! Então aqui está uma foto de um louva-a-deus que encontramos na casa, ele estava voando ao redor e nos assustou muito!

Fotos 16 a 18 - (Estas são fotos que recebemos esta semana de uma família na Argentina, quando o Élder Ayres e seu companheiro foram para um jantar. Ela disse que seu cão gosta tanto de Élder Ayres que dorme em seus pés.)

 



No comments:

Post a Comment