Monday, September 19, 2016

Getting out of my comfort zone!



Aloha mormones!

I am really glad that it didn’t rain that much this week! The weather was pretty great actually it just got kind of cold again. But ya’ll are not here to hear me talk about the weather, so I’m going to talk about how this week I got out of my comfort zone.

I put a daily goal to never be comfortable. That might sound weird but hear me out, from now on me and Elder Scarber are carrying 4 copies of the Book of Mormon each, and every day we are trying to come back to the house with 0. So that means we are doing everything, absolutely everything we can to find people to give those books to!

What’s really been helping us out is that now I’m talking on the bus. Yep. I get up and say:

"Hola, nosotros somos misioneros de la Iglesia de Jesucristo de los Santos de los últimos días, y hoy queremos compartir con ustedes una mensaje sobre Jesucristo, que viene de este libro, el Libro de Mormón."

Then from that I talk about it and bear my testimony, then we say that if anyone wants to learn more, we will write down their name and address and the missionaries will pass by their house sometime this week. And guess what? It works! So that’s something I’ve been doing to get out of my comfort zone as I’m inviting people to come into Christ. It’s been working great and we’ve found some great people to teach.

We finally have progressing investigators!! If everything goes well, we should have a baptism in the end of this week. Alexis, Liliana, Anahi, Carolina, and Hector are doing great. Thank you so much for your prayers!

Today is the first p-day that hasn’t been raining! Wooo! So were going to buy pizza and play futebol with the zone!! This week should be a great week for us! We are also hoping we can find more and more people!

This week we saw a doll hanging from a 3-story building with a rope around its neck... and we heard a little kid yelling out, "help me! help me!" It was super scary!!! We were the only ones in the street and it was like 8 45 pm! We looked around and there was no kid, the sound was coming from the doll! I have to be honest, that scared me, because I hate dolls! We thought how many houses here have those Umbanda and others are Satan worshipers, so although now seems funny, it was really scary!

I’m super excited for General Conference in 2 weeks! I’m not really sure what we are going to do. We can go to the Stake Center to watch it or we can watch it at a member’s house, we are probably going to do both, so we just need to see how it goes!

Thanks for everything! Sorry it’s been a super tiring week! I’m exhausted, but happy too, because we are finally having a baptism after like 4 weeks!

Have a great week, thanks for all! Please, keep praying for us!
Love,
Elder Ayres

Pics 1 to 4 - First one was last Monday night when we said goodbye to Rocio! Then this week I did divisions with Elder Juzga! He is from Peru and has been here in the mission for a year and a half! He is 25 years old and got baptized as a member of the church right before he turned 22! He is a great Elder and we had a great day!







Pics 5 to 7 - We went to a member’s house and she surprised me with a cake for my birthday!! This is Familia Rosales, they are the only members from Peru in our ward and she cooks really well! Juan is her husband and he knows a lot of stuff about the Church. We call him the black Gandalf because he knows so much doctrine! Like he studies a lot and has read pretty much every book the Church has ever published in Spanish.





Pics 8 to 10 - Us in the morning when we switched back! Elder Holtry went with my companion and they worked in our area! Great divisions! And this is a picture of my cake! Wooo!






Translation to Portuguese

Aloha mormones!

Estou muito contente que não choveu muito esta semana! O clima estava muito bom, na verdade, só fez um pouco de frio novamente. Mas vocês todos não estão aqui para me ouvir falar sobre o tempo, por isso falarei sobre como esta semana eu saí da minha zona de conforto.

Eu fiz uma meta diária de nunca ficar confortável. Isso pode soar estranho, mas me ouça, a partir de agora eu e Elder Scarber estamos transportando 4 exemplares do Livro de Mórmon cada um, e todos os dias estamos tentando voltar para a casa com 0. Então isso significa que estamos a fazer tudo, absolutamente tudo o que pudermos para encontrar pessoas para dar esses livros!

O que realmente tem nos ajudado é que agora eu estou falando com as pessoas sobre o Evangelho nos ônibus. Sim. A um certo ponto da viagem, eu me levanto e digo a todos:

"Hola, nosotros somos Misioneros de la Iglesia de Jesucristo de los Santos de los últimos días, y hoy queremos compartir con ustedes una mensaje sobre Jesucristo, que viene de este libro, el Livro de Mórmon".

Então, após eu dar a mensagem, eu presto meu testemunho, e dizemos que, se alguém quiser saber mais, vamos anotar seu nome e endereço e os missionários vão passar por sua casa ainda esta semana. E adivinha? Funciona! Então, isso é algo que eu tenho feito para sair da minha zona de conforto, ou seja, eu estou convidando as pessoas a conhecer mais sobre Cristo. Tem sido ótimo trabalhar assim e nós encontramos algumas ótimas pessoas para ensinar.

Finalmente temos os investigadores progredindo!! Se tudo correr bem, devemos ter um batismo no final desta semana. Alexis, Liliana, Anahi, Carolina, e Hector estão indo muito bem. Muito obrigado por suas orações!

Hoje é o primeiro p-day que não choveu por um longo tempo! Wooo! Então vamos comprar pizza e jogar futebol com a nossa zona!! Esta semana deve ser uma grande semana para nós! Também estamos planejando encontrar mais e mais pessoas!

Esta semana vimos uma boneca pendurada em um edifício de 3 andares com uma corda em volta do pescoço... e ouvimos uma criança gritando, "me ajude! Me ajude!" Foi super assustador!!! Nós éramos os únicos na rua e era em torno das 20:45 da noite! Nós verificamos e não havia nenhuma criança, o som estava vindo da boneca! Eu tenho que ser honesto, isso me assustou, porque eu odeio bonecas! Nós pensamos como muitas casas aqui têm os Umbanda e outros são adoradores de Satanás, por isso, embora agora pareça engraçado, foi realmente assustador!

Eu estou super animado para a Conferência Geral em 2 semanas! Eu não tenho certeza ainda o que vamos fazer. Podemos ir para a Estaca para assistir ou podemos assistir na casa de um membro, então, provavelmente, vamos fazer as duas coisas entre as várias sessões, então só precisamos aguardar para ver como vai ser!

Obrigado por tudo! Desculpe tem sido uma semana muito cansativa! Estou exausto, mas feliz também, porque finalmente parece que teremos um batismo depois de 4 semanas!

Tenha uma ótima semana, obrigado por tudo! Por favor, continuem orando por nós!

Com amor,
Elder Ayres

Fotos 1 a 4 - A primeira foi na última segunda-feira, quando nos despedimos de Rocio! Então, esta semana eu fiz divisões com Elder Juzga! Ele é do Peru e está aqui na missão por um ano e meio! Ele tem 25 anos e foi batizado como um membro da igreja pouco antes de ele fez 22 anos! Ele é um grande Elder e tivemos um grande dia!

Fotos 5 a 7 - Fomos para a casa de um membro e ela me fez uma surpresa com outro bolo para o meu aniversário!! Esta é a Familia Rosales, eles são os únicos membros do Peru em nossa ala e ela cozinha muito bem! Juan é seu marido e ele sabe um monte de coisas sobre a Igreja. Chamamos-lhe de Gandalf preto, porque ele sabe muita doutrina! Ele estuda muito e leu praticamente todos os livros que a Igreja já publicou em espanhol.

Fotos 8 a 10 - Nós na manhã seguinte quando fomos transferidos de volta com nossas duplas! Elder Holtry foi com meu companheiro e eles trabalharam na nossa área! Grandes divisões! E esta é uma foto do meu bolo! Wooo!



No comments:

Post a Comment